- Łukasz Chlebny: aspekty prawne prowadzenia działalności gospodarczej w tym prawo cywilne, prawo pracy, umowy w obrocie gospodarczym; kontakt: telefon: 604 444 530, e-mail: radca.chlebny@gmail.com
- Marta Michta: rachunkowość, podatki, ubezpieczenia społeczne, marketing, windykacja, Umawianie spotkań: Karolina Stęplowska, telefon: 534 201 192/ 41 222 08 19, e-mail: steplowska@cafefinance.pl;
- Rafał Jankowski marketing, strategie sprzedaży, pozyskiwanie środków zewnętrznych na działalność gospodarczą, umawianie spotkań: Karolina Stęplowska, telefon: 534 201 192/ 41 222 08 19, e-mail: steplowska@cafefinance.pl;
Szanowni Państwo,
proszę o złożenie rozliczenia 7 i 8 transzy wsparcia pomostowego do 23 sierpnia.
Uwaga – zmiana lokalizacji biura projektu!
Szanowni Państwo od 1 czerwca 2017 r. biuro projektu i całe Stowarzyszenie PROREW będzie pod następującym adresem:
ul. Kasztanowa 12/15, 25-555 Kielce
Na ten adres proszę również kierować korespondencję.
Nowy blok brązowo-biały (drugi w kolejności od ul. Marszałkowskiej) na pierwszym piętrze po prawej stronie od wyjścia z windy, na końcu korytarza.
Poniżej mapa z lokalizacją.
Szanowni Państwo, w celu przedłużenia wsparcia pomostowego należy w dniach roboczych od 17 do 31 maja w godzinach od 9:00 do 15:00 dostarczyć do biura projektu następujące dokumenty:
- Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego
Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego - Uproszczony rachunek przepływów (Załącznik 1 – historyczny, Załącznik 2 – prognoza)
Uproszczony rachunek przepływów - Wypełniona karta doradztwa
Karta doradztwa uczestnik
W przypadku problemów z wypełnieniem tych dokumentów prosimy o skorzystanie z doradztwa – kontakty do doradców znajdują się poniżej.
- Łukasz Chlebny: aspekty prawne prowadzenia działalności gospodarczej w tym prawo cywilne, prawo pracy, umowy w obrocie gospodarczym; kontakt: telefon: 604 444 530, e-mail: radca.chlebny@gmail.com
- Marta Michta: rachunkowość, podatki, ubezpieczenia społeczne, marketing, windykacja, Umawianie spotkań: Karolina Stęplowska, telefon: 534 201 192/ 41 222 08 19, e-mail: steplowska@cafefinance.pl;
- Rafał Jankowski marketing, strategie sprzedaży, pozyskiwanie środków zewnętrznych na działalność gospodarczą, umawianie spotkań: Karolina Stęplowska, telefon: 534 201 192/ 41 222 08 19, e-mail: steplowska@cafefinance.pl;
TABELA DO ROZLICZENIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
W kolumnie 7 “uznany koszt brutto” proszę wpisać tę część kosztu zakupu, która została sfinansowana z dotacji (bez wkładu własnego).
W tabeli wpisujemy również wydatki, które wskazali Państwo w biznesplanie jako wkład własny (do wysokości co najmniej zadeklarowanej w biznesplanie).
- daniny publicznoprawne, z wyjątkiem kar i grzywien,
- koszty administracyjne (w tym koszty czynszu lub wynajmu pomieszczeń w części bezpośrednio wykorzystywanej na prowadzona działalność gospodarczą),
- koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę),
- koszty opłat telekomunikacyjnych,
- koszty usług pocztowych,
- koszty usług księgowych,
- koszty związane z ubezpieczeniem osób i / lub mienia związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą,
- koszty usług prawnych,
- koszty usług leasingowych,
- koszty działań informacyjno – promocyjnych,
- koszty materiałów biurowych,
- koszty związane z otwarciem i prowadzeniem rachunku bankowego.
- Możliwe jest dokonywanie zakupu używanego sprzętu w ramach umów kupna-sprzedaży przy zachowaniu następujących warunków:
- środek trwały posiada deklarację sprzedawcy określającą jego pochodzenie wraz
z potwierdzeniem, że w okresie ostatnich 7 lat używany środek trwały nie został zakupiony ze środków pomocowych krajowych i/lub wspólnotowych, - cena sprzętu używanego nie przekracza jego wartości rynkowej i jest niższa
od ceny podobnego nowego sprzętu/ obowiązkowa wycena rzeczoznawcy gdy wartość zakupu przekracza 3500,00 zł, - transakcje nie mogą być zawierane pomiędzy członkami rodziny (współmałżonkami, rodzicami, rodzeństwem, dziećmi), a także pomiędzy osobami zamieszkałymi pod tym samym adresem, co uczestnik projektu,
- zapłata za sprzęt została właściwie udokumentowana (zarejestrowana w Urzędzie skarbowym i został odprowadzony podatek od czynności cywilnoprawnej).
Warunkiem przyznania dotacji jest dostarczenie następujących dokumentów:
– formularza do wypełnienia umowy
Formularz do wypełnienia umowy
instrukcje: zakończenie rzeczowo-finansowe realizacji (nie później niż 3 miesiące od dnia podpisania umowy) – proszę wpisać ostatni termin zakupu przewidziany w harmonogramie rzeczowo-finansowym np. 28.02.2017 r. (termin ten musi on być zgodny z punktem 4.3 “ZESTAWIENIE WYDATKÓW W PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ” biznesplanu).
Na potrzeby przygotowywanych dla Państwa umów o dofinansowanie prosimy o jak najszybsze przesłanie powyższego “formularza do wypełnienia umowy” w wersji edytowalnej na e-mail: kwisniewski@tlen.pl
Podpisany “formularz do wypełnienia umowy” proszę złożyć wraz pozostałymi dokumentami.
– wniosku o udzielenie wsparcia finansowego (załącznik nr 3)
Wniosek o przyznanie środków finansowych
– kopii dokumentu poświadczającego rozpoczęcie działalności gospodarczej – najlepiej wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG): https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx
– kopii nadania numeru REGON – najlepiej wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG): https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx
– kopii dokumentu zawierającego PESEL Wnioskodawcy – kserokopia dowodu osobistego z dopiskiem “Za zgodność z oryginałem“, datą i czytelnym podpisem posiadacza dowodu
– kopii dokumentu nadania numeru NIP – najlepiej wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG): https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx
– zaktualizowanego biznesplanu na okres 2 lat działalności firmy, jeżeli w wyniku oceny uległ on modyfikacji
– oświadczenia o otrzymaniu/nieotrzymaniu pomocy de minimis w ciągu 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku (załącznik nr 8). W przypadku otrzymania pomocy de minimis w ciągu 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku należy załączyć kopie zaświadczeń wydane na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Oświadczenie o pomocy de minimis
Oświadczenie o pomocy de minimis doc
– harmonogramu rzeczowo-finansowy inwestycji, która ma być objęta środkami na rozwój przedsiębiorczości (szczegółowy kosztorys inwestycji oraz harmonogram wydatków) wraz ze szczegółowym uzasadnieniem konieczności poniesienia wydatków objętych wnioskiem (załącznik nr 1 do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego
Harmonogram rzeczowo-finansowy doc
instrukcje: w kolumnie termin zakupu w harmonogramie rzeczowo-finansowym proszę wpisywać konkretne daty najlepiej nie późniejsze niż 28.02.2017 r. Harmonogram musi być zgodny z punktem 4.3 “ZESTAWIENIE WYDATKÓW W PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ” biznesplanu.
– oświadczenia o niezbędności przyznanego wsparcia finansowego
Oświadczenie o niezbędności przyznanego wsparcia finansowego
– oświadczenia o VAT
– oświadczenie o braku powiązań
Oświadczenie o braku powiązań doc
– wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego podstawowego (załącznik nr 4)
Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego
instrukcje:
– “wnoszę o przyznanie wsparcia pomostowego na sfinansowanie wydatków związanych z …” proszę wybrać spośród możliwości jakie daje regulamin:
“Wsparcie pomostowe ma na celu pokrycie niezbędnych, bieżących opłat, bezpośrednio związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, może być przeznaczone wyłącznie na:
- zapłatę danin publicznoprawnych, z wyjątkiem kar i grzywien,
- koszty administracyjne (w tym koszty czynszu lub wynajmu pomieszczeń
w części bezpośrednio wykorzystywanej na prowadzona działalność gospodarczą), - koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę),
- koszty opłat telekomunikacyjnych,
- koszty usług pocztowych,
- koszty usług księgowych,
- koszty związane z ubezpieczeniem osób i / lub mienia związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą,
- koszty usług prawnych,
- koszty usług leasingowych,
- koszty działań informacyjno – promocyjnych,
- koszty materiałów biurowych,
- koszty związane z otwarciem i prowadzeniem rachunku bankowego“.
– “na łączną kwotę w wysokości ……………….. PLN” – proszę wpisać sześciokrotność miesięcznej wnioskowanej pomocy np. 4620,00 PLN
– “w formie comiesięcznej pomocy w wysokości ………….. PLN (słownie: ……………………………….)” proszę wpisać kwotę np. 770,00 PLN
– “wypłacanej w okresie od dnia ……………… do dnia ……………………” – proszę wpisać termin obejmujący sześć miesięcy (po końcu listopada od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej) np. od 1.12.2016 r. do dnia 31.05.2017 r.
– “uzasadnienie wniosku” – proszę uzasadnić dlaczego potrzebują Państwo wsparcia na sfinansowanie poszczególnych kategorii wydatków bez wskazywania konkretnych kwot.
Ostateczna lista rankingowa mężczyźni
Ostateczna lista rankingowa mężczyźni
Szanowni Państwo,
poniżej listy rankingowe z numerami biznesplanów, które widnieją na Państwa “Poświadczeniu wpływu biznesplanu do projektu Mentor-wejdź na tory biznesu” otrzymanym w dniu złożenia biznesplanu.
lista rankingowa odchodzący z rolnictwa
Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości
Szanowni Państwo,
pragniemy poinformować o zmianie adresu biura projektu „Mentor- wejdź na tory biznesu!”: ul. Ogrodowa 13/4 w Kielcach.
Ponadto informujemy, że biznesplany (opracowane zgodnie z załączonym na niniejszej stronie wzorem) należy składać w biurze projektu w dwóch podpisanych egzemplarzach wraz z KARTAMI INDYWIDUALNEGO DORADZTWA w następujących terminach:
14.11.2016 w godzinach od 8 do 14
15.11.2016 w godzinach od 15 do 19
16.11.2016 w godzinach od 16 do 19
17.11.2016 w godzinach od 8 do 15
Biznesplan można również przesłać pocztą na adres biura projektu:
Stowarzyszenie PROREW, ul. Ogrodowa 13/4 w Kielcach, 25-024 Kielce z dopiskiem projekt Mentor
do dnia 17.11.2016 r. do godziny 15:00 – decyduje data wpływu.
W razie pytań proszę o kontakt, tel.: 534799660, e-mail: kwisniewski@tlen.pl
Z poważaniem,
Kamil Wiśniewski
Szanowni Państwo
Poniżej zamieszczamy listę osób zakwalifikowanych do projektu „Mentor- wejdź na tory biznesu!” w ramach czwartej ciągłej rekrutacji, która zakończyła się 26 września.
Jednocześnie informujemy, że ze względu na z rekrutowanie wymaganej ilości osób rekrutacja do projektu „Mentor- wejdź na tory biznesu!” została zakończona.
Wszystkim zakwalifikowanym osobą gratulujemy i życzymy powadzenia na dalszych etapach!
Szanowni Państwo,
Informujemy że uruchomiliśmy ciągłą rekrutacje do projektu “Mentor- wejdź na tory biznesu!” dla osób odchodzących z rolnictwa oraz członków ich rodzin.
Osoby z w.w grupy spełniające kryteria projektu ( osoba zarejestrowana jako bezrobotna i znajdująca się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy (kobiety, osoby po 50 roku życia, z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotne, niskowykwalifikowane) z gospodarstwem rolne nie przekraczającym 2 ha przeliczeniowych) i zainteresowane bezzwrotnymi dotacjami na rozpoczęcie działalności gospodarczej zapraszamy do kontaktu.
tel: 534799660
Szanowni Państwo
Ze względu na rezygnacje z projektu przez 4 osoby poniżej zamieszczamy uaktualnioną listę osób zakwalifikowanych do projektu „Mentor- wejdź na tory biznesu’ w ramach pierwszej i drugiej rekrutacji)
Szanowni Państwo
Poniżej zamieszczamy listę osób zakwalifikowanych do projektu „Mentor- wejdź na tory biznesu!” w ramach trzeciej rekrutacji, która odbyła się w terminie od 29-31.08.2016r.
Jednocześnie informujemy, że nadal poszukujemy osób odchodzących z rolnictwa i członków ich rodzin, spełniających kryteria projektu i zainteresowanych udziałem w nim.
Szanowni Państwo,
Informujemy że wyznaczono dodatkowy termin naboru formularzy rekrutacyjnych dla osób odchodzących z rolnictwa oraz członków ich rodzin.
Formularze można składać w okresie od 29.08-31.08.2016r.
Szanowni Państwo,
Poniżej prezentujemy wyniki postepowania rekrutacyjnego przeprowadzonego w ramach projektu „Mentor- wejdź na tory biznesu”.
Stosowanie do postanowień Regulaminu Rekrutacji do projektu może zostać zakwalifikowanych 56 osób w podziale na następujące grupy:
– 12 osób odchodzących z rolnictwa oraz członków ich rodzin,
– 7 osób z niepełnosprawnościami,
– 34 kobiet oraz 22 mężczyzn.
Jednocześnie informujemy, że w ramach kolejnej tury rekrutacji dokumenty mogą składać osoby odchodzące z rolnictwa.
Szanowni Państwo,
Informujemy że wyznaczono dodatkowy termin naboru formularzy rekrutacyjnych. Formularze można składać w okresie od 25.07-29.07.2016r.
Szanowni Państwo,
poniżej załączamy skorygowaną Lista osób, którzy przeszli pozytywnie I i II etap pierwszej rekrutacji w ramach projektu „Mentor – wejdź na tory biznesu”.
Oceny zostały uszczegółowione o zwiększenie dziesiętne do jednego miejsca po przecinku. Pozostałe punkty pozostały bez zmian.
Szanowni Państwo,
Pragniemy Państwa poinformować, że dwa pierwsze etapy rekrutacji (ocena formularzy i rozmowa z doradcą zawodowym) w ramach projektu „Mentor- wejdź na tory biznesu” dobiegły końca.
Podczas pierwszego naboru zostało złożonych 28 formularzy spełniających kryteria formalne.27 uczestników przeszło pozytywnie I i II etap rekrutacji a 1 uczestnik nie otrzymał określonej w Regulaminie Rekrutacji w § 6 ust. II pkt. 6 minimalnej ilości punktów w I etapie rekrutacji tj. co najmniej 42 punktów w kategorii pomysł biznesowy i w sumie co najmniej 50 punktów.
Informacja o wynikach oceny Formularzy rekrutacyjnych zostanie przekazana Państwu listownie w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia postępowania (tj. od 15.07.16).
W związku z niewystarczającą liczbą zgłoszeń stosownie do § 6. II. 3 Regulaminu Rekrutacji wyznaczono dodatkowy termin naboru formularzy rekrutacyjnych w okresie od 25.07-29.07.2016r.
Wobec powyższego ostateczna lista uczestników zakwalifikowanych do projektu zostanie utworzona po dodatkowej rekrutacji tj. ok 16 sierpnia 2016 i zgodnie z § 7 pkt 1 Regulaminu Rekrutacji zamieszczona na stronie internetowej www.pimp.org.pl/mentor/ oraz www.stowarzyszenieprorew.pl/mentor-wejdz-na-tory-biznesu/.
Lista osób, którzy przeszli pozytywnie I i II etap pierwszej rekrutacji w ramach projektu „Mentor – wejdź na tory biznesu” znajduję się ====>w załączniku
W razie pytań prosimy o kontakt z biurem projektu.
Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Realizatorem jest Polska Izba Młodych Przedsiębiorców w partnerstwie ze Stowarzyszeniem PROREW.
Oś priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Działanie 10.4 Rozwój przedsiębiorczości i tworzenie nowych miejsc pracy,
10.4.1 Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości poprzez zastosowanie instrumentów zwrotnych (projekty konkursowe)
Okres realizacji projektu: 01.05.2016 – 31.12.2017
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest zwiększenie poziomu samozatrudnienia na obszarze województwa świętokrzyskiego o co najmniej 46 osób w wieku powyżej 29 roku życia, znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy w okresie od 05.2016 do 12.2017. Jego realizacja pozwoli na osiągniecie wskaźników:
– zostanie utworzonych 46 mikroprzedsiębiorstw przez osoby bezrobotne i nieaktywne zawodowo w tym 10 przez osoby odchodzące z rolnictwa;
– 46 osób otrzyma bezzwrotne środki na podjęcie działalności gospodarczej.
Formy wsparcia:
- Doradztwo i szkolenia niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej
- Dotacja finansowa na założenie własnej firmy w wysokości przeciętnie 23 000,00 PLN, ale nie więcej niż do 6 krotności przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce na dzień podpisywania umowy o dofinansowanie.
- Wsparcie pomostowe z przeznaczeniem na bieżące koszty funkcjonowania nowej firmy (tj. min. składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, czynsz, usługi księgowe, promocja) w kwocie maksymalnie 770 zł miesięcznie przez okres 6 miesięcy (z możliwością przedłużenia o kolejne 6 miesięcy).
- Doradztwo biznesowe niezbędne do efektywnego wykorzystania dotacji.
Projekt skierowany jest do 56 osób, które ukończyły 29 r.ż. :
- bezrobotnych,
- poszukujących pracy (pozostających bez zatrudnienia),
- nieaktywnych zawodowo
znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji tj.:
- kobiet,
- osób po 50 r.ż.
- osób z niepełnosprawnościami,
- długotrwale bezrobotnych,
- niskokwalifikowanych,
lub
- osób odchodzących z rolnictwa
– które są zarejestrowane jako bezrobotne oraz członkowie ich rodzin zarejestrowani jako bezrobotni, pod warunkiem, że należą do osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy (kobiety, osoby po 50 roku życia, z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotne, niskowykwalifikowane) a ich gospodarstwa rolne nie przekraczają 2 ha przeliczeniowych.
Rekrutacja do projektu (przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych) prowadzona będzie
od 25.07.2016 do 29.07.2016.
w biurze projektu przy ulicy Ogrodowej 13/4, 25-024 Kielce tel. 534799660,
od 9 do 15. (w innych godzinach po wcześniejszym kontakcie telefonicznym)
W razie pytań proszę o kontakt : 534799660
Dokumenty rekrutacyjne
- Regulamin rekrutacji
- Formularz zgłoszeniowy(PDF)
- Formularz zgłoszeniowy(DOCX)
- Deklaracja uczestnictwa
- Karta oceny formularza
Pozostałe dokumenty
- Regulamin przyznawania środków
- 1.1.Wzór Biznesplanu
- 1.1.1 Wzor-biznesplanu DOCX
- 1.2.Karta oceny biznesplanu
- 1.3.Wniosek o przyznanie środków finansowych
- 1.4.Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego
- 1.5.Umowa o przyznanie wsparcia finansowego
- 1.5.1Harmonogram rzeczowo-finansowy
- 1-5-1harmonogram-rzeczowo-finansowydoc
- 1.6.Umowa o przyznanie wsparcia pomostowego
- 1.7.Umowa na świadczenie usług szkoleniowo-doradczych
- 1.8.Oświadczenie o pomocy de minimis